Recept: Zaalouk

Na een aardige verkoudheid (en dus weinig doen – veel in bed liggen) heb ik ‘the urge’ om iets te koken. Ik was dit receptje al eerder tegen gekomen en stond op mijn lijstje. Het is een Marokkaanse aubergine salade die vaak geserveerd wordt met wat brood als ‘mezze’. Laat ik van dat soort prutjes en dips nou heel blij worden!

Het recept is echt heel simpel. Vooral als je de juiste kruiden al in huis hebt (koriander, komijn en cayennepeper). Dan hoef je alleen nog de tomaten te ontvellen (al denk ik dat je ook prima gepelde tomaten uit blik kan gebruiken bij tijdgebrek), aubergines in de oven doen, een prutje maken van ui, knoflook en een lepel tomaten puree. Schraap het vruchtvlees uit de aubergine (waarna er een heel grappig velletje overblijft) en voeg met de tomaat bij het prutje. Laat nog meer pruttelen en voila. Lekker met.. eigenlijk alles. Op brood, als dip, bij de (couscous)salade. Ik hou d’r van!

http://nombelina.com/zaalouk/

Geef een reactie

